معاون وزير آموزش و پرورش: اطلاعات ديني‌الزاما منجر به تربيت ديني نمي‌شود




معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش گفت:اطلاعات ديني الزاما منجر به تربيت ديني نمي‌شود بلكه عمل به دانسته‌هاي ديني موجبات اين نوع تربيت را فراهم مي‌كند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي سازمان آموزش و پروش استان يزد، سيد باقر پيشنمازي در همايش معاونين پرورشي و مربيان امور تربيتي اين استان افزود: در مدارس آموزه‌هاي ديني بدون مربي تربيتي اثربخش نيست.

وي اضافه كرد: يكي از روش‌هاي رسيدن به تربيت صحيح، مقوله محبت است.

به‌گفته وي بهره‌گيري از بازي‌هاي بومي و محلي، ارايه برنامه‌هاي پرورشي در محيط كتابخانه، حياط مدرسه، نمازخانه، فضاهاي ورزشي و پرهيز از تقليد از روش‌هاي آموزشي در ارايه مسايل تربيتي و ديني موثر است.

پيشنمازي اظهار داشت: براي انتقال پيام نبايد از كلام و گفتار بهره گرفت بلكه بايد با رفتار خود بر مخاطب و دانش آموزان اثر مثبت بگذاريم.

او با بيان اين كه ‪ ۳۶‬هزار مربي و معاون پرورشي در كشور فعاليت مي‌كنند افزود: به ‪ ۹‬هزار مربي تربيتي براي ‪ ۱۳‬هزار آموزشگاه كشور نياز است.

وي اضافه كرد:مربيان بايد دانش‌آموزان راباور كنند و برخي از مسووليت‌هاي پرورشي را در اختيار دانش آموزان قرار دهند.

او اظهار داشت: اين امر به موفقيت دانش‌آموزان كمك و نشاط و جنب و جوش جديدي را در مدرسه ايجاد مي‌كند.

پيشنمازي گفت:اگر دانش آموزان ضعف داشته باشند و خود را باور نكنند نمي‌توانند در امور تربيتي و پرورشي پيشرفت كنند.

رييس سازمان آموزش و پروش استان يزد هم در اين همايش تقويت باورهاي ديني و اسلامي دانش آموزان را وظيفه مهم مربيان تربيتي و پرورشي دانست.

علي زابلي افزود:مسايل ديني بايد به صورت عميق و ريشه‌اي به دانش آموزان ارايه شود.

همايش ياد شده با حضور مربيان پرورشي و تربيت بدني وبهداشت مدارس استان يزد در تالار اجتماعات تربيت معلم پاكنژاد يزد برگزار شد و از برگزيدگان كشوري طرح ملي پرشش مهر شش نيز قدرداني شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا